Az Ökoiskolai hálózat
Az ökoiskolai hálózat az ENSI (Iskolai Környezeti Nevelési Kezdeményezések) elnevezésű nemzetközi környezeti nevelési hálózat ökoiskola programjának magyarországi megvalósulásaként működik 2000 márciusa óta az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központjának koordinálásával, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium, és a Vidékfejlesztési Minisztérium szakmai, illetve anyagi támogatásával.
Mit jelent az, hogy ökoiskola?
Az „öko” szócska előtagként egyre több helyen szerepel. Van mar ökopiac, ökoturizmus, ökogazdálkodás. Ezekben a szószösszetételekben az „öko” szócska mindig arra utal, hogy az tevékenységét olyan módon végzik, hogy közben a lehető legnagyobb mértékig megpróbálják tiszteletben tartani az élővilág érdekeit, s megpróbálnak minél kisebb károsodást okozni a az ökoszisztémának. Az ökoiskolák tehát olyan iskolák melyek a fent leírt elvek alapján igyekeznek működni. Az ökológusok sokszor tiltakoznak az „öko” szócska ilyen használata ellen mondván, hogy az ökológia egy szaktudomány és ne használják mindenféle egyéb célra ennek a tudományágnak a nevét. Egyet lehet érteni az ökológusok érveivel, de mivel a magyarországi hálózat része egy nemzetközi hálózatnak, mely már az ökoiskola nevet használja, így nem lenne szerencsés új nevet kitalálni. Az öko szócska további előnye az is hogy éppen úgy utalhat az ökonómia tudományára, melyen manapság közgazdaságtant értünk, de eredeti jelentésében a minket körülvevő világra házunk környékére utal. Az ökoiskolák filozófiája szerint az ökológiai és ökonómiai érdekek összeegyeztethetők. Az ökoiskola: az ökológia és az ökonómia harmóniája.
Mitől ökoiskola egy iskola?
Az emberiség jelenlegi legnagyobb kihívása a környezeti válság. A környezettudatosabb életvitel kialakítása a válsággal való megküzdés egyik fő eszköze. Ehhez a célkitűzéshez járulnak hozzá az ökoiskolák iskolafejlesztő munkájuk során azzal, hogy a jövő generációk nevelése során a környezettudatosan cselekvő állampolgár eszményképét tartják szem előtt.
Egy ökoiskola abban különbözik egy átlagos iskolától, hogy nem csak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola működtetése terén éppúgy, mint a gyerekek étkeztetése vagy a táborok szervezése során.
Örökös Ökoiskola
2014. január 25-én szakmai programmal kiegészített ünnepségen keretében vehették át a 2013-ban örökös ökoiskolai címet elnyert iskolák képviselői az erről szóló oklevelet. 40 iskola kapott örökös ökoiskola minősítést. Ezzel az ökoiskolák száma 750 fölé emelkedett. Nagy örömünkre szolgált, hogy 2013-ban iskolánknak is megkapta az Örökös Ökoiskola címet.
Környezettudatos élet a Szentistvántelepi Általános Iskolában a 2014/2015-ös tanévben:
Tanórákon: igyekeztünk a lehető legtöbb tanórába beépíteni a környezettudatos szemléletet, hogy a gyerekek a mindennapi életükben is alkalmazni tudják, s ne csak elméleti szinten beszélgessünk velünk velük környezetünk védelméről.
Tanórán kívül:
Környezettudatos élet a Szentistvántelepi Általános Iskolában a 2013/2014-es tanévben:
Tanórákon: igyekeztünk a lehető legtöbb tanórába beépíteni a környezettudatos szemléletet, hogy a gyerekek a mindennapi életükben is alkalmazni tudják, s ne csak elméleti szinten beszélgessünk velünk velük környezetünk védelméről.
Tanórán kívül:
Környezettudatos élet a Szentistvántelepi Általános Iskolában a 2012/2013-as tanévben:
Tanórákon: igyekeztünk minél több tanórába beépíteni a környezettudatos szemléletet, hogy a gyerekek a mindennapi életükben is alkalmazni tudják, s ne csak elméleti szinten beszélgessünk velünk velük környezetünk védelméről.
Tanórán kívül:
Környezettudatos élet a Szentistvántelepi Általános Iskolában a 2011/2012-es tanévben:
Tanórákon: igyekeztünk minél több tanórába beépíteni a környezettudatos szemléletet, hogy a gyerekek a mindennapi életükben is alkalmazni tudják, s ne csak elméleti szinten beszélgessünk velünk velük környezetünk védelméről.
Tanórán kívül
Cookie name | Active |
---|